problemy rozwiązywane w wyniku realizacji projektu

 

Projekt umożliwia daleko idące zmiany w samej strukturze przepływu informacji z uwzględnieniem obecności "zwykłego Internauty".
Zamiast obserwatora czyni z niego współuczestnika.

 

1. Problem nieuporządkowanej informacji W związku z zaistnieniem projektu w sieci zostaną w dalekim stopniu zakończone problemy wyszukiwania, przeglądania, sortowania nieuporządkowanej informacji znajdującej się obecnie w Sieci.

 

Wszelka informacja w postaci np.: tekstu, dźwięku, obrazu i filmu zostaje z czasem przyporządkowana i posegregowana alfabetycznie według:

  • Nazwy Twórcy
  • Roku powstania lub aktualizacji
  • Nazwy przeznaczenia / zastosowania
  • Nazwy tytułu kojarzącej się z informacją.

 

2. Problem podziału Internetu na wersje językowe – trudno jest trafić do tych samych Informacji w różnych językach i z nich w przstępny sposób korzystać.


- projekt umożliwia łatwe trafienie do informacji w innch językach. A ponieważ projekt sugeruje zapis wszelkiej informacji w jednakowym standardzie istnieje też możliwość automatycznego tłumaczenia przez programy tłumaczące.

 

3. Problem pracochłonnego sortowania rezultatów wyszukiwarek Informacji – duża ilość marnej jakości informacji lub nie na temat.


- projekt eliminuje w dalekim stopniu korzystanie z wszukiwarek. Dotyczy to w pierwszym rzędzie wszystkich popularnych tematów i zagadnień.


3. Problem rozproszonej Informacji.
Informację na jeden temat zbiera się z wielu miejsc – serwisy informacjne się dublują, choć
pobierają informację często z jednego miejsca,


- projekt ustala miejsce źródłowe dla Informacji. Oznacza to że każdy zainteresowany łatwo trafi do źródła informacji i wie, że takie żródło jest jedno jedyne.


4.
Problem zaniku znaczenia zwykłego użytkownika. Zwykli użytkownicy Internetu są niewidoczni – mimo równości w Sieci zaczyna się tworzyć hierarchia na polu możliwości inwestycyjnych w sieć, prezentowane serwisy i strony www.

- Projekt jest w pewien sposób odpowiedzią na aktualne inwestycje w Internet. Główną walutą jest liczba uczestników projektu. Projekt może stać się gigantycznym wielojęzycznym "portalem" działającym na rzecz Internautów. Na pierwszym miejscu w projekcie są zwykli Internauci. To od nich "zaczna się" TU Internet. Jest jasne, że to oni ostatecznie tworzą Sieć .

  • projekt umożliwia współpracującym Internutom sterowanie "samym sobą (czyli zarządzanie projektem)" a z powodu planowanej ilości współpracujących daje im możliwość zmiany ich pozycji - głównie z tytułu udziału w dochodach z reklamy. Oznacza to powstanie nieistniejącego dzisiaj rynku "własności" pojedynczch słów, haseł, tematów, którmi są ich administratorzy czyli współpracujący przy projekcie.

 

5. Problem manipulacji Informacją – mimo otwartości i rozproszenia sieci nie istnieją miejsca gdzie można w prosty sposób zabrać głos w interesujących sprawach. Informacja jest podawana przez serwisy informacyjne a w niewielkim stopniu gromadzona i przyjmowana.


- projekt umożliwia wyrażenie opinii na praktycznie każdy temat z tą różnicą (do chwili obecnej w sieci), że taka opinia jest staranie zachowywana i łatwa do odnalezienia. Oznacza to że innym użytkownikom łatwo będzie sprawdzić czy na dany temat została wyrażona jakaś opinia.


6.
Problem dostępności dla dzieci. Internet jest miejscami szkodliwy dla rozwoju dzieci – do dzisiaj nie istnieją funkcjonujące metody zaporowe dla informacji szkodliwych lub niewskazanych dla dzieci.


- projekt umożliwia częściowe (i całkowite) rozwiązanie tego problemu w taki sposób, że do miejsc "niewskazanych" będzie można dostać się tylko poprzez logowanie. Takie rozwiązanie możliwe jest właśnie z tego powodu, że projektu jeszcze nie ma w sieci i to, że dane hasło istnieje tylko raz w projekcie, np. SEX. i łatwiej jest uregulować do niego dostęp.

 

PROBLEM nr.1

 

Nasza cywilizacja zbudowana jest m.in. na alfabecie.
Z alfabetu tworzymy słowa, hasła, tematy itd.
Internet będący wspólnym narzędziem bazującym na przekazie informacji słownej - zagubił słowa i często ich znaczenie. Rozwiązanie problemu wiąże się z uporządkowaniem słów według ich znaczeń.

Coś na kształt w pełni interaktywnej encyklopedii. To jest aaaaa.