Badania rynkowe

 

 

Badania Rynkowe przeprowadzone przez Katedrę Marketingu akademii Ekonomicznej z Krakowa w kwietni 1999 nie wykluczają powodzenia w realizacji projektu.

 

Najważniejsze parametry dla projektu:

  1. Posiadanie komputera w domu dla Internetu 77%
  2. Tygodniowy czas korzystania z Internetu 2-20 godz. - 60.8%
  3. Główne powody korzystania z Intenetu:
  • zdobywanie informacji o produktach 40.5%
  • sposób spedzania wolnego czasu 37.5%
  • poszukiwanie informacji na własne potrzeby 80,0%
  • edukacja 58.8%
  • praca biznes 44.3%
  1. Informacje regularnie poszukiwane w Internecie
  • Informaje związane z własnym hobby 58,2%
  • Materiały / opracowania naukowe 45,1%
  • Informacje o produktach 33,4 %
  • Informacje o firmach 31,5%

 

Cytat z badań:

 

"Uwagi metodologiczne

...

Zróżnicowany, zdecentralizowany, częściowo nawet anarchiczny charakter sieci Internet stwarza okreslone trudności metodologiczne w czasie badań prowadzonych za jego pośrednictwem.

...

Próba w badaaniu ankietowym wykorzystującym kwestionariusz ankietowy tworzy się na zasadzie samoselekcji (samodoboru)

respondentów, którzy sami decydują o tym czy poswięcić własny czas na wypełnienie kwestionariusza czy też nie.

...

Pozyskane wyniki odnoszą się więc do zbiorowości badanej i powinny być odnoszone do całej zbiorowości użtkowników sieci Internet z dużą ostrożnością."

Koniec cytatu