sposób przeprowadzenia startu


Ze Startem Projektu
wiąże się zachęcenie Internautów do podjęcia współpracy.

 

1. Jako Start Projektu uważa się nadejście ok. 100 odpowiedzi w związku z konkretną akcją nagłaśniania projektu. Lub dopiero wtenczas gdy przy projekcie będzie pracowało 100 Internautów.

 

2. Forma nagłaśniania projektu nie jest jednoznacznie zdefiniowana
i zależeć będzie w pierwszej kolejności od sytuacji Inicjującego taką akcję.

 

Na sytuację Inicjującego mogą się składać:

  • możliwości finansowe
  • możliwości techniczno-czasowe
  • właściwy dobór medium i nośnika reklamowego

 

3. Akcje Nagłaśniające Projekt.
W Sieci zaplanowane są następujące akcje nagłaśniające start i funkcjonowanie projektu.
 

[ponieważ projekt jest kierowany praktycznie do każdego Internauty nie jest ważny adres a ważna jest informacja zawarta w liście i forma jej przekazu. Pod każdym adresem "siedzi" Internauta"!]

 

  • akcja banerowa
  • umieszczanie informacji w katalogach
  • umieszczanie informacji w czasopismach Internetowych
  • Mailing do aktywnych osób w sieci
  • mailing pod wykupione nn adresy
  • mailing pod wyfiltrowane nn adresy z Sieci, listy dyskusyjne.
  • mailing do firm internetowych, reklamowych
  • mailing do podmiotów gospodarczych, urzędów, agencji, szkół,
  • I inne

 

4. List informujący o starcie Projektu - (w przygotowaniu.)

 lub list informujący o istnieniu projektu,

Odpowiednia informacja tekstowo-graficzna najlepiej opracowana przez fachowca lub dziennikarza.

 

Pewnym rozwiązaniem, aczkolwiek kosztownym, jest utworzenie wielu wersji listu informacyjnego odpowiadającego poglądom, potrzebom i zainteresowaniom wybranych grup odbiorców.

Przykłady grup:

  • Ogólnie internauci
  • internauci skupieni w jakiś tematach, listach dyskusyjnych, serwerach
  • właściciele firm
  • pracownicy firm
  • urzędy
  • szkoły
  • agencje reklamowe i ich klienci
  • inne

 

5. Kształt projektu na starcie - istnieją dwie wyraźne formy projektu przedstawianego na starcie:

 

a/ projekt w obecnej fazie, gdzie stoi za nim właściwie tylko jeden internauta z wiadomymi możliwosciami

 

(+) zachowanie ideii projektu polegającej na tym, że zaczynamy wszystko od zera. Oraz to, że damy sobie ze wszystkim radę.

(-) znacznie mniejsze zainteresowanie internautów z tytułu wielu niewiadomych i braku zaufania. Trudniejsze nagłaśnianie.

 

b/ projekt częściowo zrealizowany - za projektem stoi inwestor. Pewne elementy projektu działają automatycznie.

 

(+) zwiększone zainteresowanie i zaufanie do projektu z tytułu zaplecza finansowego. Łatwiejsza akcja nagłaśniająca. Ułatwiony start i współpraca Internautów przy projekcie.
(-) obecność inwestora ciągnącego zyski. Podejrzenie czy nie jest to następny projekt komercyjny.

 

6. Po starcie - po wstępnej fazie nagłaśniania i startu projektu nastąpi dłuższy okres budowania pozycji projektu w sieci.
Przewiduje się dwie możliwości dalszego rozwoju projektu: burzliwą i spokojną
. Celem jest osiągnięcie stuacji pośredniej.

 

Rozwój burzliwy spowodowany totalnym zaakceptowaniem pomysłu i wnikających z niego możliwości przez Internautów. Wiążą się z tym lawinowe (od wielu tysięcy użytkowników) rejestracje stron tematycznych, zapytania, opinie itd.

(+) szybki i pewny start wymagający dobrego przygotowania merytorycznego i sprzętowego. Uprzedzenie działań konkurencji firm komercyjnych z powstaniem odmiennych obcojęzycznych standardów włącznie.
(-) możliwość zablokowania się linii, serwerów. Zwiększone ryzyko zniechęcenia do projektu. Niemożność udzielenia odpowiedzi Internautom i własciwego zareagowania na słuszne opiniie, reakcje i uwagi.

Rozwój spokojny wynikający z podejrzliwości Internautów do projektu, który jeko taki w fazie wstępnej niewiele sobą reprezentuje.

(+) możliwość sukceswnego przeprowadzania ulepszeń projektu wynikających z sytuacji, opinii i reakcji Użytkowników.

(-) możliwość reakcji konkurencji,