Nazwa i esencja Projektu

 

(porównaj wstęp)

1. niekomercyjny* serwis o wstępnej nazwie aaaaa, który od samego początku zakłada swoją budowę na bazie tysięcy współpracujących Internautów. Ma perspektywy do globalnego i wielojęzycznego zasięgu
z możliwościami dalszej rozbudowy i udoskonalania w miarę postępu technologii. Pełna jawność i zarządzanie zarówno finansowe jak
i decyzyjne
to główna cecha projektu.

 

2. Tematyczna strona to zasadniczy element Projektu.

 

W Projekcie strona tematyczna tak jak w Internecie adres
istnieje tylko jeden jedyny raz**.


Strona Tematyczna to
np.: słowo, symbol, oznaczenie, liczby, numery, pojęcie, hasło, temat, zagadnienie, problem, notatka, text, opowiadanie, opis, inaczej - INFORMACJA.


Ważna uwaga:
Słowa powtarzające się w różnych aspektach jak:
wieloznaczność słowa (blok mieszkalny, blok migdałowy, blok rysunkowy)
nazewnictwo firm (Blok Sp. z o.o., BLOK S.A.) itd.

Są skupione na pierwszej stronie tematycznej pt: BLOK, której podstawowym zadaniem jest segregacja różnej informacji kryjącej się za tym samym słowem.


3. Każdy Internauta
może "zarządzać" stroną tematyczną. Może tego dokonać na sposób cznny i bierny. I jest właścicielem strony.

Sposób czynny to bezposredni kontakt ze stroną: opieka nad tematem, uzupełnianie zawartości strony poprzez wpisywanie tekstu, linkowanie i opis informacji zawartych na innych stronach w Sieci, sortowanie informacji dostosowywanie strony do wymagań, opinii i uwag innych zainteresowanych danym tematem, pozyskiwanie klientów mogących się reklamować na stronie, rozsyłanie automatycznego biuletynu w temacie strony do abonentów.

Opiekun strony jest jednocześnie jej właścicielem i może z tego tytułu czerpać korzyści finansowe (oficjalne) jak również stronę odstąpic lub odsprzedać.

Sposób bierny sprowada się do założenia strony i jej wstępnej konfiguracji. Taka strona może w części sama automatycznie dalej funkcjonować. Jej zadaniem jest przede wszystkim sortowanie informacji, umożliwia ona podczepianie innych stron z Sieci. Strona taka pełni rolę "zwrotnicy" a jej właścicielowi może posłużyć kiedyś do odsprzedania.

 

4. Projekt jest czymś nowym, z wieloma nieistniejącymi dzisiaj w internecie funkcjami i przynoszącym ogółowi współpracujących wymierne korzyści i zaspokojenie kilku podstawowch potrzeb.


Te kilka podstawowych potrzeb to m.in.:

 

  1. Możliwość pracy i uzyskiwania dochodów w Sieci.
  2. Prosty dostęp do informacji (lepiej niż to jest obecnie)
  3. Interaktywność informacji - pobieranie informacji i archiwizowanie swoich informacji dla innych.
    (w sposób widoczny dla innych)
  4. Dostosowanie widku ekranu tylko do swojej osoby - w tym kierunku rozwija się projekt.
  5. Uzyskanie pełnej anonimowości i niezalezności w Sieci przy pełnym wpływie na elementarne zjawiska w Sieci.
  6. W jednym zdaniu: wspólne kształtowanie wspólnego narzędzia
    w celu stosowania go do polepszenia warunków rzeczywisteg
    o bytu.
    Takie narzędzie możliwe jest do zbudowania dopiero w wirtualnej przestrzeni Internetu.
    Internet może być rozumiany też jako narzędzie ale z punktu widzenia projektu jest to tylko środowisko dla działania narzędzia. "Jak elektrownia wodna i woda".

 

 5. Jest to rodzaj programu działającego w środowisku Internetu sprzężonego ściśle z działaniami pojedynczych internautów z tendencjami do zabezpieczania ich anonimowości i zwiększającego ich wpływ na sieć.

6. Będzie to nie tyle serwis informacyjno-wyszukiwawczy co interaktwna jednolita powłoka na zasoby Internetu umożliwiająca szybsze i sprawniejsze docieranie do informacji.

___________________________________________________________

Porównanie projektu do znanej sytuacji:


Realizację Projektu w Sieci Można przyrównać do pojawienia się w pełni
interaktywnego komputera zarządzającego zasobami Biblioteki. Dotychczas w zasobach biblioteki można było zorientować się jedynie za pomocą kart katalogowych zgromadzonych w szafie z szufladami.

Projekt o tyle wychodzi nawet dalej, że jest komputerem jednoczącym w sobie komputery zarządzające pojedynczymi bibliotekami niezależnie od języka w którym są spisane najmniejsze pozycje.

 

Bibliotekę można przyrównać do – zasobów sieci.

Komputer interaktywny – do jednego użytkownika sieci

Komputer jednoczący – do samego projektu.

 

Porównanie powyżej jest TYLKO przykładem!!! Projekt cechuje wielka ilość szczegółów możliwych do rozwinięcia i zmiany w trakcie jego realizacji.

 

*) niekomercyjny oznacza, że nie jest zaprojektowany na zysk "zarządzającego projektem" (np. jakiejś firmy). Wszelki dochód (np. z reklamy) jest kierowany do wszystkich współpracujących lub przekazywany za ich zgodą na inny cel. (wyjątek, porównaj: umowa wstępna)

**) w szczególnych wypadkach może istnieć w kilku wersjach, np. strona o nazwie BÓG, może być opiswana przez wiele różnych wyznań.