Nazwa | PSN - budowa, zarządzanie, komunikacja | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Temat | Regulamin Towarzystwa Portalu Otwartej Informacji "aaaaa" | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Esencja |
PSN=Główna Strona Nazwy ( jak ta strona) to najważniejszy element Struktury Informatycznej a jej ostateczny kształt, ilość w systemie oraz funkcjonalność to pierwszy cel Stowarzyszenia POI, poprzez który osiągnie ono inne postawione cele. Odpłatność za ADMInistrowanie PSN |
||||||||||||||||||||||||||||||||
/\ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Każdy temat, słowo, pojęcie, liczba posiada swoją jedną jedyną stronę główną w SI.= PSN ( jedną jedyną w danym języku) 2. PSN = Główna Strona Nazwy, jest niepowtarzalna. - o jej niepowtarzalności decyduje nazwa i tematyka, której dotyczy. - jeśli nawet temat jest opracowany na kilku do kilkudziesięciu różnych stronach to ta jedyna PSN zawiera linki do tych różnych stron. - w przypadku wieloznaczności nazwy lub pokrewieństwa do wielu tematów będą tworzone strony PSN opisujące bliżej poszczególne wieloznaczności nazwy lub jej pokrewieństwa, tzw: strony list i zbiorów pokrewieństw PSN . - bogactwo słowa i informacji daje oczywiście nowe możliwosci dla nowych rozwiązań. 3. PSN może mieć opiekuna w postaci : a) ADMI1 - osoby fizycznej b) ADMI2 - grupy osób c) ADMI3 - automatyczne zarządzanie i rozbudowa. d) funkcja opiekuna (ADMI) PSN nie może być sprawowana przez firmę i inną osobę prawną. Również w przypadku PSN nazwy firmy lub produktu firmowego strona powinna mieć swojego określonego ADMI w postaci osoby fizycznej. e) Obecność konkretnej osoby jako ADMI PSN ma zapobiec w pewnym stopniu pisaniu bzdur i umożliwić w razie ich występowania zmianę ADMI. f) ADMI może posiadać dwie formy PSN - oprócz jednej jego pierwszej PSN (1PSN) ADMI może posiadać również następne strony (2PSN) na odmiennych warunkach. 4. PSN = Główna Strona Nazwy - Cała Struktura Informatyczna T. bazuje głównie na jednym standarcie budowy stron PSN w języku HTML. - Strona PSN jest na bieżąco (w różnym stopniu) autoryzowana przez T. - Pojedyncze strony PSN dzielą się na moduły. - Zawartość Modułów (zależy od modułu) jest umieszczona w bazach danych na serwerach T. oraz na dowolnych serwerach on-line wybranych przez ADMI. - Pobierana Strona PSN jest tworzona na ekranie użytkownika za każdym razem z uaktualnianych osobno modułów. - Kompletna strona PSN jest archiwizowana oddzielnie serwerach T. lub innych wybranych. - Kompletna Strona PSN może występować również po za serwerem T. na obcym serwerze wskazanym przez T. 5. Strona PSN składa się docelowo z następujących modułów:
6. PSN mogą posiadać nieco odmienny standard w zależności od: a) edytowaniu zawartości wg. własnego uznania sposobu prezentacji tematu PSN |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
/\ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
a1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
/\ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
/\ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||